Lördag

Alvin fick ett ordentligt dressyrpass idag där jag verkligen red egenom honom han är så underbar att rida och när det verkligen "lossnar" och han blir hur mjuk och fin som helst.
Iaf jag glömde bort att det var Alvin jag satt och red när jag galopper så jag bad om ett galoppombyte då jag brukar göra det på nina när jag är för lat för att sakta av och ta en ny galopp.
Och Alvin tog bytet klockrent haha jag blev lite förvånad när jag kom på vad vi gjorde och att jag aldrig gjort något galoppombyte på honom. Så jag prövade 6ggr till och det bara fungerade :) Underbara älskade Alvin! Hanhade lättare att byta från höger till vänster :)


Gjorde lite gymnastik övningar med Nina, det inte om hon är inne i någon av  sina trots perioder igen eller om det är något som inte stämmer. Skritten går hur bra som helst me så fort jag ber hon trava så nyper hon som ihop och vägrar gå bara står och sparkar emot skänkeln eller börjar hon backa hon konstra. och galoppera vill hon absolut inte göra hon tar inte ens galoppen mot hinder frivilligt.. men jag undrar om det inte bara är en av hennes perioder då jag absolut inte tror på att den där hästen är 11år inte en chans!
När jag tar ut tandläkaren åt dom ska jag fråga om dom kan se på ett ungefär :)

Kommentarer :

#1: felicia - fotokobran

dagens fråga: har du tagit årets första dopp än? :)

http://fotokobran.se/2012/may/har-du-tagit-arets-forsta-dopp-an.html

skriven

Kommentera inlägget här :