Ridhuset

Jag tod ju Alvin till ridhuset igår och tränade på dressyrprogrammet det gick riktigt bra faktiskt men jag hade glömt sporrarna hemma så det var inte alla gånger han ville galoppera när jag ville det hehe men till slut så. Man märker verkligen att han älskar att få jobba och göra något han gick helt perfekt i formen i både trav och galopp!

Sen så avslutade jag med att "hoppa" ett hinder på ca 50cm bara för att han skulle få lite roligt som avslut.

Och lastningen gick hur bra som helst när vi skulle hem han klev rakt in på första försöket sen backade han ut men gick in direkt igen när jag bad honom. Underbart! Älskar när det inte är nå krångel med lastningen.

Mattias var bakis så han for och köpte mat åt oss medans jag red så det blev inte mycket till bilder där inte men jag lovar att jag ska försöka få till nån bra från dressyrtävlingen i slutet av april!

Har även anmält mig till omg 2 i dressyrlaget i härnösand. Känns riktigt skönt att det är en utomhustävling!

Kommentarer :

#1: ida

SV: Ja du ska ha nummerlapp, oavsett lokal, regional eller nationell tävling. Fäst en nummerlapp på tränset precis som i hoppningen, gäller samma regler! :)

skriven
#2: Julia Sjöström

Vill du vara med på veckans blogg hos mig? Regler och för att få extra lotter finner du i detta inlägg: http://rsjulia.blogg.se/2012/april/veckans-blogg.html#comment

Ta chansen att bli länkad för 200 läsare!

Ursäkta om du inte gillar sånna här kommentarer! Ha en bra dag :)

skriven
#3: My

Vill du vinna en länkning för mina 100-250 besökare?

Var då med i veckans blogg. Direktlänk till veckans blogg här under! :)



http://mycorneliasofiakrave.blogg.se/2012/april/veckansblogg.html#comment

skriven

Kommentera inlägget här :