Nina

Nina
f 2001
e: Okänd u: Okänd

Ras: Camargue korsning

Jag köpte Nina från en ridskola 25maj 2010.
Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle köpa en snäll välutbildad häst och absolut ingen ridskole häst och ingen fux och absolut inte ett sto. Men jag kom hem med isabellfärgat sto på 155cm haha ja ibland
blir det inte riktig som man har tänkt sig. Jag blev kär i Ninas personlighet på engång och hon hoppade jätte bra jag hoppade hon 115på provridningen och dom visade upp hon till 130 så hoppa kunde hon men inte riktigt mycket mer än så.
När jag väl fått hem hon var det mycket jobb hon kunde inte galopp fattningar förstod inte alls vad man ville om man bad hon gå undan för skänkeln. Hon gick inte att lasta kunde inte trampa under sig och gå i form. gick inte att rida ut på. Va tjurig att få ut ur hagen Hon är ett sto med mycket personlighet och ett mycket starkt psyke!
Men nu efter mycket jobb och ett miljö ombyte så är det en helt annan häst Hon har blivit jätte fin i dressyren första dressyr tävlingen skenade hon runt men nu sista så kom vi 3:a
Hon placerar sig jätte bra i hoppningen.
Det går att rida ut fast hon kan vara lite spänd men det går!
Hon älskar allt i mat väg!
Just nu håller jag på träna för fullt med lastningen då jag nyss köpt en egen transport
Och hon gör stora framsteg från att man har stått och föröskt lasta i 7timmar till att hon är riktigt nyfiken och vill gå in och kolla lite försiktigt i transporten så är jag riktigt nöjd men det är en lång väg kvar!

Ja som sagt hon är en liten bestämd dam som testar en varje dag det är absolut ingen häst man bara hoppar upp och tror att man rider!
Men det är skönt att hon slutat stegra iaf tidigare så stegra hon när man red ut när man hoppa när man skulle göra skänkelvikningar när man skulle gå ut ur hagen osv..

Det är så roligt att se alla framsteg hon gör och när hon är på min sida och är sammarbetsvillig så är hon väldigt mjuk att rida och gör verkligen sitt bästa för att göra rätt!


Ninas Utrustning:

Hoppsadel: Santa Cruz Facundo
Dressyrsadel: Pfiff Amaretto
Western sadel: Saddle King

+Massvis av olika träns!

Kommentera inlägget här :