Torsdag

Underbara hästar idag!

Skulle börja med att ta ut Alvin ur hagen för att last träna honom men nej självklart så smet Nina förbi ut och sprang in i transporten haha sötnosen<3

Sen red jag Alvin först var han lite stel och ville inte galoppera men sen släppte det provade att irda honom på ett vanligt rakt bett, tyckte att han faktiskt funkade lika bra på det som det vanliga men tror jag ska prova nova bettet på honom :)
Men iaf hade tre hinder framme la bommarna på ca45cm la det lågt då det var varmt ute och ville bara träna lite vägar som en bana till hoppningen kom först i trav några gånger sen tog vi det i galopp och han gjorde allt klockrent allt kändes perfekt hoppas han har samma tempo och lyssnar lika bra när vi ska tävla :D

Spolade även av Alvin utanför stallet då han blivit så svettig först tyckte han att det var lite läskigt då den lever om lite grann men sen stod han som ett ljus :)

Gjorde samma sak med Nina fast vi tog det bara i trav då hon inte alls tyckte att vi skulle springa på maten idag heller haha och jag var för trött för att ta en stegringskamp så vi tog det i trav och det funkade bra hon lyssnade fint, men tycker hon har blivit lite konstig i munnen, vet inte om jag inbillar mig men ska ta ut hästtandläkaren åt båda två ändå det är allit bra att kolla lite för mycket än för lite!


Kommentera inlägget här :