Ridning

Idag var inte alls hästarna på min sida haha!

Tömkörde Nina på lägdan = dum idé! Nina är som sagt en väldigt bestämd och envis dam. Och blir väldigt arg om hon inte får som hon vill. Jag hade tänkt tömköra hon över lite bommar och lite små hinder men Nina tyckte att det var en dum idé att springa på maten när man istället kan äta den...=sur sto

Och gladare blev hon inte när jag sa att vi inte skulle äta då kom djävulen i hon igen. Hon som har varit så snäll så länge. Men iaf så börja hon konstra och stegra och bocka och luft språng hela tiden men efter lite bråk så var hon rätt snäll igen och jag fick hon över några bommar sen blev hon helt tokig och stegra å stegra å stegra. Hon stegra minst 50ggr under vårt 20min tömkörnings pass och hon höll på att slå över 5ggr.
Ibland är hon verkligen inte rolig att ha och göra med så när jag väl  kunde ha hon på backen två varv på volten så bestämde jag att vi var klar då jag vet att hon förmodligen skulle stegra och slå över helt om jag forsatte.

Men det positiva med lilla damen idag var att jag stängde bakbommen när hon var i transporten och hon fick inte panik dock var det så kort stund så vet inte ens om hon märkte att den var stängd xD


Sen till Alvin tänkte bara hoppa som en liten "bana" på 3 hinder haha Ja först var han sitt goa vanliga jag ochtog hindrena snällt hade ett räcke på ca 65cm kom i galopp och Alvin tyckte det var skit kul så han tog i för allt han var värd och hoppade väl 1m över hindret och direkt efter så tvärnitar och drar ner huvudet så jag for över halsen och kastademig av haha
och självklar skena Alvin hem till stallet så det var bara att gå och hämta han igen
Skam den som ger sig!
Hoppade upp igen och skulle trava lite men då börja han bocka istället och kan bara säga att fan va stark den lille hästen är när han väl fått ner huvudet haha
Men sen skötte han sig utmärkt och kunde hoppa alla hindrena utan problem men han var absolut inte dum han tyckte nog bara att det var väldigt kul att få hoppa lite då det är ett tag sen söta lilla prinsen <3

Kommentera inlägget här :