Sadelutprovning

Idag var första gången jag lastade alvin och åkte iväg helt själv, han är su duktig i lastningen slänger bara grimskaftet över halsen på honom och han kliver in själv = Skönt!

Iaf på sadelutprovning så kände hon ju igenom honom och hon tyckte att han var i fint hull hade bra med muskler och hade inte ont någonstans han hade inte ens någon träningsvärk! Hon tyckte också att han hade väldigt bra sadelläge vilket var bra!

Mina sadlar:
Ninas hopp & dressyrsadlar låg helt perfekt på Alvin, det var riktigt skönt att höra då behöver man inte ha dåligt samvete för att använt dom på honom!

Även Alvins dressyr sadel låg bra på honom men som jag trodde så var hans allround sadel för bred och därför tippat när man ridit! Men hon tyckte den låg bra i övrigt så jag fick ett nytt järn till allround sadeln så nu passar den också :)

fick med mig hem två hoppsadlar som jag får ha i 3veckor för att känna hur dom känns om jag vill köpa någon av dom!

Sadel1: Bates Caprilli hopp cair system Pris: 10500kr
Första intrycket var inte bra tyckte den var väldigt oskön att rida i då det känns som att det är något hårt som sticker upp man sitter på haha :P Samt så vet jag inte riktigt om jag vill ha en luftstoppad.. Men ska pröva den några gånger till då priset var rimligt!


Sadel2: Amerigo hopp Pris: 18000kr
Ja vad kan man säga jag älskar amerigo , det är samma märke som jag har på Ninas dressyrgjord. Och läder kvalitén är ju i topp klass! Otroligt skön att rida i. Nackdelar som jag tycker är att det bara är en kåpa och att det är långa stroppar så man behöver en dressyrgjord till den och jag är noga med att jag vill ha en hopplatta när jag hoppar och det kommer bli svårt att hitta och jag vet inte om jag tycker att den gav mig tillräckligt mycket stöd för benen för det priset..

Fick förslag på andra sadlar också som hon sa skulle passa tex Prestige, Stubben, Dominus. Och det blev jag väldigt glad för så nu letar jag som tusan efter en svart Prestige Meredith i rätt storlek för hittar jag en sån så blir det en sån :D

Kommentera inlägget här :